Jøder og kristne brænder koranen, og så siger de, at det ikke var med vilje

Generaliserede en vred afghaner i Tv-avisen.

Og i øvrigt voldtager muslimer deres egne børn

7 svar til Jøder og kristne brænder koranen, og så siger de, at det ikke var med vilje

  1. Imane siger:

    “Og i øvrigt voldtager muslimer deres egne børn.” Det med de kristne, så må jeg tilføje, at jeg er enig. Men hvor får du netop det her fra? Vidste du godt, at sådan noget slet ikke hører til i Islam? Jeg tror faktisk, at grunden til, at du netop skriver det, skyldes: Dumhed, uvidenhed og stolthed.

  2. Sebastian siger:

    Du er enig med afghaneren i at kristne brænder Koranen og siger at det ikke var med vilje, men hvad tror du egentlig at afghaneren mente?

    1. At alle kristne brænder Koranen og siger at det ikke var med vilje.
    2. At de fleste kristne brænder Koranen og siger at det ikke var med vilje.
    3. At kristne (er overrepræsenterede blandt dem, som) brænder Koranen og siger at det ikke var med vilje.

    Jeg tror at han mente at kristne (er overrepræsenterede blandt dem, som) brænder Koranen og siger at det ikke var med vilje, og jeg tror at afghaneren har fuldstændig ret.

    Jeg tror også at muslimer er overrepræsenterede blandt dem, som smider Koranen i kloaksystemet, men fordi de ikke er kristne, behøver de ikke at undskylde eller forklare, at det ikke var med vilje, at de efterlod Koranen i lort.

    Lighed for loven er bare så u-islamisk ikk´?

    Jeg tror også at muslimer er overrepræsenterede blandt dem, som voldtager deres egne børn. Ikke fordi det står i Koranen eller fordi det er en af Muhammeds mange dårlige vaner, men fordi at muslimer er overrepræsenterede blandt dem, som begår voldtægt, og fordi at muslimer er overrepræsenterede blandt dem, som har vanskeligt ved at finde seksuel tilfredsstillelse uden for familien, og fordi at muslimer er overrepræsenterede blandt dem, som straffer voldtægtsofferet i stedet for at straffe voldtægtsforbryderen.

    Og i øvrigt tror jeg også du er dum og uvidende.

  3. Imane Guellati siger:

    Du skriver følgende:
    “Du er enig med afghaneren i at kristne brænder Koranen og siger at det ikke var med vilje, men hvad tror du egentlig at afghaneren mente?”
    Svar:
    Du kan aldrig vide, hvad afghaneren tror. Han har været vidende til alle de ting, som han mener sker. Hvis vi tager et eksempel udefra de amerikanske soldater? kilde: http://www.nytimes.com/2012/02/23/world/asia/koran-burning-in-afghanistan-prompts-second-day-of-protests.html

    Men hvorfor gøre de det? Og er det tilladt, at dræbe civile mennesker i Afghanistan, og efterfølgende meddele, at det ikke var med VILJE? Er det tilladt, at love børn at de beskytter dem, og vil bygge skoler, og herefter dræbe dem senere? Dette vil jeg komme nærmere om senere.

    Du skriver:

    “Jeg tror også at muslimer er overrepræsenterede blandt dem, som voldtager deres egne børn. Ikke fordi det står i Koranen eller fordi det er en af Muhammeds mange dårlige vaner, men fordi at muslimer er overrepræsenterede blandt dem, som begår voldtægt, og fordi at muslimer er overrepræsenterede blandt dem, som har vanskeligt ved at finde seksuel tilfredsstillelse uden for familien, og fordi at muslimer er overrepræsenterede blandt dem, som straffer voldtægtsofferet i stedet for at straffe voldtægtsforbryderen.”

    Igen må jeg tilføje, at det er uvidenhed som spiller en stor rolle. Du burde læse mere om islam, og hvordan Profet Muhammed levede. Du har ikke særlig mange kilder, da du kun generalisere. Jeg som en muslimsk kvinde, har ingen ide, hvad du taler om, da islam ikke har lært muslimerne, at leve på den måde, som du beskriver. En muslim følger KUN Koranen, og frygter gud. Vi tror at vi allesammen er slaver, og at vi skal gøre en indsats for at nå til paradis (det evige liv). Men er det virkelig muslimer, som er overrepræsenterede blandt dem som begår voldtægt?

    Hvis vi går helt tilbage til den bosniske krig, hvor det er anslået, at mellem 50.000 til 60.000 muslimske piger (helt ned til 12 års alderen) og kvinder blev voldtaget og torturereret op til flere gange af Serbiske mænd i voldtægtslejre? Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Rape_in_the_Bosnian_War

    Og så skal vi jo selvfølgelig hellere ikke glemme, da de irakiske kvinder blev voldtaget under krigen. Og Bestemt hellere ikke Vietnam krigen, som jeg forhåbentligt håber du ved noget om.

    Hvis vi går ind, og ser nærmere på de amerikanske soldater, så ser det sådan ud. De har ikke kun voldtaget kvinder i Afghanistan, dræbt hjælpeløse børn, ødelagt hjem og landsbyer med bomber (hvor mange børn ender forældreløse), men nu er de også begyndt, at tisse på ligene af døde afghanere. Et skridt for langt? Ja, det tror jeg.

    Der er en video, som har spredt sig som steppebrand, og det er ikke så længe siden, at denne video blev offentliggjort. selv om det ikke chokerer mig, betyder det ikke, at det ikke påvirker mig. Deres åbenlyse ligegyldighed over for menneskeliv blev vist efter den stigende antal af afghanske kroppe nåede den absurde tal, men de har nu en ny måde at vise os, hvor deres manglende omsorg for menneskers liv.
    Tydeligvis ikke alle soldater er som dem, og det ville være uretfærdigt af mig at sige det, men der har været historier, som ligner disse så mange gange. Men lad os ikke glemme, hvad disse soldater gjorde i Abu Ghraib (Fængslet i Irak, hvor de amerikanske soldater torturede civile irakiske fanger), og hvordan de tvang mænd i seksuelle positioner. Dette er kun de uhyrligheder, der er blevet publiceret, og bragt til offentlighedens opmærksomhed. Der kan være mange overtrædelser, der ligner disse, men vi ved ikke, fordi de ikke er blevet fanget endnu. Vi kan ikke se bort fra disse problemer hver gang de sker, lidt tid i fængsel lærer ikke disse mænd noget. De er angiveligt i disse lande til at beskytte borgerne mod større fjender, men ironisk nok, ser det ud til, at det resultere mere skade for borgerne end den “trussel” de rigtig skal beskyttes imod.
    Jeg kan ikke finde ud af, at nå til det faktum, at krigen mod Taliban, altid ender med soldater begår sådanne nogle uhyrlige handlinger. Borgerne er under det indtryk, at de er sendt til hæren til at beskytte deres landes ”nationale interesser”. ‘Undskyld, jeg vidste ikke, at ødelæggelser af afghanske kroppe var i nationens interesse af Amerika. Jeg vidste ikke, man skulle skade og ydmyge de døde? Og tisse på dem? Det vidste jeg ikke blev gjort i den nationale interesse i Amerika. Krigen mod terror er blevet en vittighed, ligesom krigen mod kommunismen var.
    Så vidt jeg er såret over er, at de tisser på ligene af de døde, og det er endnu slemt, når de rent faktisk også begår deres mord. Det er absolut hjerteløs, og ingen tid i fængslet vil være tid nok til at selv tolerere, hvad de havde gjort. Disse soldater var ikke små børn, der havde gjort noget slemt. Det er voksne mænd, som har begået sådanne grusomheder bevidst. De vidste godt, at det de gjorde var forkert, og er der ingen måde, hvorpå de kan undgå det. Ingen kan retfærdiggøre deres handlinger, og hvad de havde gjort. Dette har vækket mange spørgsmål omkring Amerikas stilling i Afghanistan endnu mere. Denne krig har efterladt Afghanistan i stykker, og har efterladt borgerne langt mere håbløs, end de gjorde før krigen.

  4. Sebastian siger:

    Du er enig med afghaneren, men du aner ikke hvad han mente, og dermed aner du heller ikke hvad du erklærer dig enig med ham i.

    Det gør jo din erklæring meningsløs Imane.

    Men er det virkelig muslimer, som er overrepræsenterede blandt dem som begår voldtægt?

    Ja!

    Etniske minoriteter bag tre ud af fire voldtægter

    Hver anden voldtægt begås af en indvandrer

    En av tre som er dømt for voldtekt i Norge de tre siste årene, har afrikansk eller vestasiatisk bakgrunn

    Udlændinge bag alle overfaldsvoldtægter

  5. Imane siger:

    jamen jeg siger jo det jeg tror. Det er jo det samme med dig. Du tror, men du aner ikke en bjælde, hvad det er han mener.

    Og de kilder, som du sender, er der ingen beviser på, at de begås af muslimer. Indvandrere er ikke kun muslimer, det ville være uretfærdigt af dig at sige. Tænk at du kan anklage hen hel befolkning, når der kun står indvandrere? Jeg syntes du skal spørge en muslimsk mand ude i gaden, hvad han mener om voldtægt, og om han er en af dem, når du på et eller anden måde anklager dem allesammen for at være det. Det er fint, at du kan ignorere de handlinger, der er blevet begået mod muslimske kvinder, hvor der tydelig står “muslimske kvinder”, og ikke andet end det.

    Jeg tror ikke, at du vil nå langt med dit islamkritik, men til sidst vil du jo kun takke dig selv.

    Fred være med dig, og jeg håber sandelig, at du kommer til at nyde nogle af mine “Nyere” kilder:

    http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/08/04/142034.htm

    http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/378232:Danmark–Islamofobi-er-racisme

  6. Sebastian siger:

    Indvandrere er ikke kun muslimer

    Nej da, og de misvisende overskrifter skyldes at journalister hellere vil kaste mistanke på sikher, hinduer og buddhister, end at blive anklaget for islamofobi.
    Men når f.eks. somaliere er overrepræsenteret i danske voldtægtsstatistikker med en faktor 10, så er det sgu vanskeligt at se bort fra islam.

    når du på et eller anden måde anklager dem allesammen

    Min blog handler ikke primært om muslimer, men om generaliseringer, og om de løgne, som generaliseringer mødes med.
    Den mest almindelige løgn går på at man anklager alle sammen, og den løgn har du så lige gentaget.

    Det er fint, at du kan ignorere de handlinger, der er blevet begået mod muslimske kvinder

    Spar bare på ironien Imane.
    Der findes ikke nogen som jeg synes det er mere synd for end netop ”muslimske kvinder”.

  7. Jeg vil sige at jeg er enig med Imane. Hun er muslim, hvilket jeg går ud fra, og det er du ikke ? Derfor kan Imane godt tale for sin sag, for hun ved hvad det indebære at være muslim.

    Og så til det med bibelen. Hvad vil du egentlig sige til det her link? : http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/415188:Kirke—tro–Muslim-braender-bibel-som-haevn-for-braendt-koran

    “Øje for øje “, og når det kommer dertil, så er de kristne og muslimerne lige gode om det.

    Så jeg ser ikke nogen grund til at generalisere med hvad folk de gør😉

Skriv et svar

